Minnesota Outdoorsman - Minnesota Fishing and Hunting Reports

Recent




Author Topic: Finch Frenzy!  (Read 341 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline HD

  • Administrator
  • Master Outdoorsman
  • *
  • Posts: 10970
  • Karma: +52/-21
  • #1 Judge (Retired)
    • Minnesota Outdoorsman
  • Liked: 77
  • Likes Given: 51
Finch Frenzy!
« on: January 14, 2018, 01:04:37 PM »
We have anywhere from 30 to 60 finches at a time visiting the feeder.
Mama always said, If you ain't got noth'in nice to say, don't say noth'in at all!

Offline LPS

  • Master Outdoorsman
  • Posts: 4027
  • Karma: +51/-8
  • Liked: 72
  • Likes Given: 159
Re: Finch Frenzy!
« Reply #1 on: January 14, 2018, 02:01:34 PM »
Cool HD.  You sure have a lot of wildlife at your place.  We will have no birds and then all of a sudden the feeder is full.  Love watching them.  We got to watch a fox awhile back on the hill that is maybe 80 yards from the house.  He was catching mice and then throwing them up in the air and catching them again, just like a cat would do.  I was going to trap the fox and an occasional bobcat that we have had on our trail camera but then pulled the 2 traps on my trap line.  Would rather have them catch the rodents.   Sure would like to have a bobcat fur though. 

Offline Carp

  • Outdoorsman
  • Posts: 31
  • Karma: +1/-0
  • Liked: 1
  • Likes Given: 0
Re: Finch Frenzy!
« Reply #2 on: February 12, 2018, 05:37:05 PM »
We have a bird here that they call a "redpoll"
Is that a type of Finch too?

Offline HD

  • Administrator
  • Master Outdoorsman
  • *
  • Posts: 10970
  • Karma: +52/-21
  • #1 Judge (Retired)
    • Minnesota Outdoorsman
  • Liked: 77
  • Likes Given: 51
Re: Finch Frenzy!
« Reply #3 on: February 12, 2018, 06:12:09 PM »
We have a bird here that they call a "redpoll"
Is that a type of Finch too?

I ain't sure....are those the ones that look like a sparrow with the lite pink or purple breast?
Mama always said, If you ain't got noth'in nice to say, don't say noth'in at all!

Offline Carp

  • Outdoorsman
  • Posts: 31
  • Karma: +1/-0
  • Liked: 1
  • Likes Given: 0
Re: Finch Frenzy!
« Reply #4 on: February 12, 2018, 06:25:15 PM »
I "borrowed" this picture from another site, because I don't have camera skills.
But, this is what they look like.

Offline dew2

  • MNO Moderator
  • Master Outdoorsman
  • *
  • Posts: 1758
  • Karma: +17/-25
  • Liked: 22
  • Likes Given: 3
Re: Finch Frenzy!
« Reply #5 on: February 12, 2018, 06:25:47 PM »
Yep CARP a Redpoll is in the finch  family
HD your bird may be a house finch or a purple finch.
 We dont have many birds around this snoowless winter,Only snow that stayed is a few days ago bout 1 inch! Its been really brown out my way!!
 
Keeping America clean and beautiful is a one mans job,Mine

Offline Leech~~

  • Master Outdoorsman
  • Posts: 523
  • Karma: +14/-6
  • Liked: 18
  • Likes Given: 80
Re: Finch Frenzy!
« Reply #6 on: February 12, 2018, 10:03:09 PM »
We have anywhere from 30 to 60 finches at a time visiting the feeder.

Geez, do you use a telescope to see your feeders?  :scratch:
Cooking over a open fire is all fun and games until someone losses a wiener!

Offline Rebel SS

  • Master Outdoorsman
  • Posts: 10542
  • Karma: +76/-23
  • Inventor of Minnow Magic
  • Liked: 201
  • Likes Given: 128
Re: Finch Frenzy!
« Reply #7 on: February 13, 2018, 07:44:50 AM »
We have a bird here that they call a "redpoll"
Is that a type of Finch too?

Yup. "Redpoll Finch" or "common redpoll". Lots of 'em at my feeder...
« Last Edit: February 13, 2018, 08:04:38 AM by Rebel SS »
"I wanna get my kicks before the whole sh**house goes up in flames"...  Jim Morrison

Online glenn57

  • Master Outdoorsman
  • Posts: 13069
  • Karma: +67/-141
  • 2015 deer contest champ!!!
  • Liked: 90
  • Likes Given: 89
Re: Finch Frenzy!
« Reply #8 on: February 13, 2018, 08:08:46 AM »
Hh no skuirrels??? :rotflmao:
2015 deer slayer!!!!!!!!!!

Offline Rebel SS

  • Master Outdoorsman
  • Posts: 10542
  • Karma: +76/-23
  • Inventor of Minnow Magic
  • Liked: 201
  • Likes Given: 128
Re: Finch Frenzy!
« Reply #9 on: February 13, 2018, 08:14:12 AM »
Nope. They're resting peacefully.  :evil:
"I wanna get my kicks before the whole sh**house goes up in flames"...  Jim Morrison

Offline HD

  • Administrator
  • Master Outdoorsman
  • *
  • Posts: 10970
  • Karma: +52/-21
  • #1 Judge (Retired)
    • Minnesota Outdoorsman
  • Liked: 77
  • Likes Given: 51
Re: Finch Frenzy!
« Reply #10 on: February 13, 2018, 05:30:16 PM »
We have anywhere from 30 to 60 finches at a time visiting the feeder.

Geez, do you use a telescope to see your feeders?  :scratch:

You must not be following the threads....yup, my 🐦 feeder line is on a cable behind the house about 20 yards out from the back of the house.
Mama always said, If you ain't got noth'in nice to say, don't say noth'in at all!